23-09-2024

Δευτέρα 23/9, μαθήματα

Μαθηματικά, βιβλίο εργασιών, σ. 9, ασκήσεις 1,2,3,4 και πρόβλημα 1

Γλώσσα, βιβλίο, σ. 15, διαβάζουμε το κουτάκι κάτω από την άσκηση 3 που μιλάει για τους τρεις τρόπους με τους οποίους δείχνουμε το χρόνο. Γράφουμε στο τετράδιο εργασιών δύο προτάσεις για κάθε ένα από τα τρία συννεφάκια που ακολουθούν, δύο με χρονικά επιρρήματα, δύο με ουσιαστικά, δύο με χρονικές προτάσεις.

Γραμματική σ. 163, αντιγραφή και ορθογραφία τα χρονικά επιρρήματα: πότε, τώρα, τότε, πριν, μετά, σήμερα, αύριο, χτες,
μεθαύριο, πέρ[υ]σι, φέτος, απόψε, αργά, νωρίς,
οποτεδήποτε, όποτε, άλλοτε, κάποτε, ύστερα, έπειτα,
επιτέλους, κιόλας, αμέσως, σπάνια, συχνά, τακτικά,
πότε πότε

Ιστορία: 

2α. Γεωγραφικές ανακαλύψεις 

Διαβάζουμε το κείμενο και μαθαίνουμε απέξω:

Ο Χριστόφορος Κολόμβος ανακαλύπτει την Αμερική το 1492 μ.Χ.

Η αναζήτηση νέων εμπορικών δρόμων από τα ευρωπαϊκά κράτη, οδήγησε τους ευρωπαίους ηγεμόνες να χρηματοδοτήσουν μεγάλες και τολμηρές εξερευνήσεις.

Από τον 16ο αιώνα και μετά, οι μεγάλες εξερευνήσεις άλλαξαν την εικόνα του τότε γνωστού κόσμου. Άνοιξαν νέους ναυτικούς δρόμους εμπορίου, και συγκέντρωσαν πλούτη στην Ευρώπη, νέα είδη διατροφής και αρκετά πολύτιμα μέταλλα. Οι Ευρωπαίοι εκμεταλλεύθηκαν τους ιθαγενείς πληθυσμούς της Αμερικής, της Αφρικής και της Ασίας. Εκατομμύρια άνθρωποι μετατράπηκαν σε δούλους. Η συγκέντρωση τεράστιου πλούτου, οι νέες τεχνολογικές εφευρέσεις  και η ανάπτυξη του εμπορίου οδήγησαν στην ίδρυση μεγάλων τραπεζών και εργοστασίων.