Γλώσσα
Ανθολόγιο, σ. 115-119, ανάγνωση. Η Αστραδενή στο νέο της σχολείο
Για όποιους-ες έχουν το ανθολόγιο στο σχολείο, μπορείτε να βρείτε το κείμενο ΕΔΩ
Ορθογραφία- αντιγραφή:
Η Αστραδενή ζει με την οικογένειά της στη Σύμη. Όμως η ζωή στο νησί είναι δύσκολη και ο πατέρας της αναγκάζεται να πουλήσει το καΐκι του και να μετακομίσει όλη η οικογένεια στην Αθήνα. Η Αστραδενή νοσταλγεί τη ζωή στο νησί, το σπίτι της, το σχολείο της, τους γείτονές της, τους φίλους της και τα χαρούμενα παιχνίδια μαζί τους.
Ερωτήσεις σ. 119 στο τετράδιο εργασιών
Μαθηματικά
Βιβλίο εργασιών, σ. 25-26, ασκήσεις 1,2,3,4, προβλήματα 1,2, Διερεύνηση – Επέκταση
Ιστορία
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται & στολίζεται με έργα τέχνης
βλ. και σχεδιάγραμμα και βίντεο στην ιστοσελίδα παρακάτω
Από τις σ. 26-27:
Η θεμελίωσή της Κωνσταντινούπολης έγινε από τον αυτοκράτορα, το 324 μ.Χ, και τα εγκαίνιά της το 330 μ.Χ.
Ο Κωνσταντίνος επισκεύασε την ακρόπολη και τα παλιά τείχη της και έκτισε νέα.
Χτίστηκε η μεγάλη αγορά στο κέντρο της πόλης και στο άγαλμα του αυτοκράτορα στην κορυφή της.
Μεταφέρθηκαν εδώ έργα τέχνης από τη Ρώμη.
Διατηρήθηκαν βωμοί και ναοί της παλιάς θρησκείας και χτίστηκαν νέοι χριστιανικοί.
Κατασκευάστηκαν τεράστιες δεξαμενές που εξασφάλιζαν νερό για έξι μήνες.
Όλα αυτά ασφάλισαν και διακόσμησαν τη νέα πρωτεύουσα, κάνοντάς την ισάξια της Ρώμης.
Βιβλίο εργασιών: σ. 10, εργασία 1, η απάντηση στο πρόχειρο τετράδιο
Θρησκευτικά
σ. 15 οι παραβολές:
Όλα αυτά τα είπε ο Ιησούς με παραβολές και δεν τους έλεγε τίποτα χωρίς παραβολή.
Τι είναι οι παραβολές;
Οι παραβολές είναι σύντομες ιστορίες που διηγείται κάποιος για να διδάξει ή να εξηγήσει κάποια πράγματα με τρόπο απλό, χρησιμοποιώντας καταστάσεις της καθημερινής ζωής, ώστε αυτοί που τον ακούν να μη δυσκολευτούν να τον καταλάβουν. Σε ένα άλλο πλαίσιο, ο Αίσωπος στην αρχαιότητα έφτιαχνε μύθους για να διδάξει με τρόπο απλό που ήταν κατανοητός ακόμα και από τα μικρά παιδιά.
Ο Ιησούς χρησιμοποιούσε παραβολές, γιατί έτσι όλοι τον καταλάβαιναν και δύσκολα ξεχνούσαν όσα έλεγε. Η σπουδαιότητα των παραβολών φαίνεται και από το ότι καλύπτουν το ένα τρίτο της διδασκαλίας του Ιησού.
Όταν ο Ιησούς δίδασκε με παραβολές, αφηγούταν απλές ιστορίες που προκαλούσαν το ενδιαφέρον των ακροατών και ήταν εύκολο ν’ απομνημονευτούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο Χριστός πετύχαινε δύο πράγματα. Βοηθούσε τους μαθητές του – και διαμέσου των μαθητών του αργότερα την Εκκλησία- να καταλάβουν καλύτερα και να θυμούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τις αλήθειες της διδασκαλίας του.